kupuję   0,00 zł

Jak uniknąć problemów z reklamacją zamówienia?

0
Jak uniknąć problemów z reklamacją zamówienia?

Jak odpowiednio przeprowadzić reklamację zamówienia?

Czasami spotykamy się z sytuacją, w której klienci reklamują uszkodzony produkt, wysyłając zgłoszenie nawet kilka tygodni po odebraniu zamówienia. Trudno jest nam wtedy stwierdzić, czy towar został uszkodzony w transporcie.

Mając na uwadze dobro naszych klientów, zawsze prosimy o jak najszybsze przekazanie nam informacji o uszkodzeniu przesyłki, aby reklamacja mogła zostać uznana. Chcąc ułatwić Ci proces składania reklamacji uszkodzonego towaru, przygotowaliśmy listę najlepszych praktyk, pomocnych w kontakcie ze sklepem oraz kurierem. Poradnik będzie przydatny również podczas zakupów w innych sklepach.

1. Sprawdź paczkę przy kurierze

Sprawdzenia zawartości paczki najlepiej dokonać przy kurierze. Nie zawsze jednak mamy taką możliwość. Może zdarzyć się, że kurier nie będzie chciał zaczekać na otwieranie przesyłki, lub zostawi ją u sąsiada. W takiej sytuacji otwórz i dokładnie sprawdź paczkę po odjeździe kuriera. Najlepiej zrobić to tego samego lub kolejnego dnia. Jeśli zamówienie okaże się uszkodzone, a Ty prześlesz nam zgłoszenie reklamacji w przeciągu 1-2 dni od dostarczenia zamówienia, zostanie ono uznane.

Pamiętaj! Nie czekaj ze zgłoszeniem reklamacji! Jeśli zbyt późno poinformujesz nas o uszkodzeniu przesyłki będzie Ci trudno dowieść, że uszkodzenie nastąpiło w transporcie, a nie podczas użytkowania lampy.

2. Jeśli przesyłka jest uszkodzona, spisz protokół szkody

Jeśli po otwarciu paczki zamówiony przez Ciebie towar okaże się uszkodzony, warto spisać protokół szkody. Stanowi to niezbity dowód, że przesyłka dotarła do Ciebie naruszona. Najlepiej spisać protokół w momencie odebrania paczki. Jednak z doświadczenia wiemy, że nie zawsze jest to możliwe. Firma kurierska spisze z Tobą dokument w ciągu 7 dni od doręczenia przesyłki. Korzystając ze strony przewoźnika wezwij kuriera w celu spisania protokołu szkody.

Spisanie protokołu szkody jest opcjonalne i dobrowolne. Oznacza to, że jego sporządzenie nie jest konieczne, jednak może być przydatne. Gdy zgłosisz reklamację po upływie kilku dni, protokół szkody spisany w momencie odbioru paczki, informujący o uszkodzeniu przesyłki, umożliwi pozytywne rozpatrzenie wniosku. Po sporządzeniu z kurierem protokołu szkody, zawierającego numer listu przewozowego, skan dokumentu wyślij na adres email sklep@lampomat.pl.

3. W przypadku uszkodzenia kartonu możesz odebrać przesyłkę

Co zrobić w sytuacji, w której karton jest widocznie uszkodzony? Odbierz paczkę i sprawdź jej zawartość w obecności kuriera. Spisz protokół szkody. Jeżeli paczka jest uszkodzona, zaznacz to w protokole. Czasem zdarza się, że jedynie część lampy ulega uszkodzeniu. Kiedy na przykład jeden z sześciu kloszy zostaje stłuczony podczas transportu, poinformuj nas o tym jak najszybciej. Wyślemy Ci nowe części. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu unikniesz odsyłania zamówienia z powrotem do sklepu. Pamiętaj, że gdy po dwóch miesiącach od dostawy zgłosisz nam, że zbił się jeden klosz, może być nam trudno wysłać do Ciebie nowe części.

4. Wyślij zgłoszenie do sklepu

Reklamując uszkodzony produkt musisz skontaktować się z naszym sklepem. Co powinno zawierać zgłoszenie do sklepu? Wystarczy, że prześlesz nam:

  • Numer zamówienia.
  • Krótki opis uszkodzeń.
  • 1-2 zdjęcia uszkodzonego produktu.
  • Protokół szkody (jeśli został spisany).

Formularz reklamacji możesz wygodnie pobrać z naszej strony internetowej. Wszystkie pliki wyślij na nasz adres mailowy sklep@lampomat.pl.

5. Sklep poda metodę rozwiązania reklamacji

Poinformujemy Cię o tym, czy produkt będzie podlegał zwrotowi, zostanie wymieniony, czy też uzupełniony o uszkodzone elementy. Możesz też zdecydować się na zwrot pieniędzy, nawet jeśli zamówienie będzie kwalifikować się do wymiany. W tym przypadku poprosimy jednak o przesłanie produktów na Twój własny koszt, ponieważ będzie to odstąpienie od umowy zawartej na odległość. Kiedy wadliwy towar nie może zostać wymieniony, sklep zwróci Twoją wpłatę i odbierze produkt na swój własny koszt.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Wiemy, że proces reklamacji to uciążliwa kwestia. Dlatego wszystkie reklamacje staramy się rozpatrywać pozytywnie, na korzyść kupującego. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Liczymy wtedy na Twoją pomoc i dostarczenie wszystkich niezbędnych informacji, na podstawie których będziemy mogli uznać zgłoszenie.

Pamiętaj, że w razie naszej odmowy, masz prawo skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta. Jeśli potrzebujesz porady konsumenckiej, dotyczącej swojej reklamacji, skorzystaj z bezpłatnej pomocy prawnej, dostępnej na stronie UOKiK.

Wskazówka dla Ciebie. Już teraz zacznij oglądać nasz niezrównany kanał na YouTube. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych poradników, filmy z prezentacją produktów i dobre rady w aranżacji wnętrz. Dzięki temu zakupy oświetlenia przeprowadzisz łatwo i dokonasz dobrego wyboru.

Nasz artykuł skomentowano 0 razy. Podziel się swoją opinią.

Submit

YouTube Lampomat

Ostatnie wpisy na naszym blogu

Co to jest barwa światła i temperatura barwowa?

Źródła światła w lampach występują w różnych barwach światła. Najpopularniejsze to ciepła, neutralna i zimna. Każda z nich ma swoje unikalne właściwości i idealnie pasuje do różnych pomieszczeń w domu czy biurze. W ciepłym świetle odcienie są przyjemne dla oka, dlatego często wybierane są do salonów i sypialni. Światło neutralne jest bardziej uniwersalne i sprawdza się w wielu pomieszczeniach, natomiast zimne światło, które jest bardzo intensywne i jasne, nie jest zbyt często stosowane w aranżacji. W tym artykule przyjrzymy się bliżej właściwościom każdej z tych barw światła, pomagając w wyborze odpowiedniego oświetlenia do Twojego wnętrza.

Co to jest strumień świetlny?

Każdy z nas korzysta z oświetlenia, znacznie mniej osób zastanawiało się do tej pory, co oznacza pojęcie "strumień świetlny"? To jeden z terminów, który może wydawać się tajemniczy dla osób spoza branży oświetleniowej, jednak w rzeczywistości jest to bardzo przystępne i jednocześnie istotne zagadnienie, które warto poznać.





do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium