kupuję   0,00 zł
Pytania i odpowiedzi
Przygotowaliśmy dla Państwa odpowiedzi na 150 najczęściej zadawanych pytań od klientów naszego sklepu. W celu oszczędności Państwa czasu, przed kontaktem telefonicznym lub mailowym zachęcamy do weryfikacji czy dana kwestia nie została omówiona w tej sekcji.
Pytania o reklamacje
Pytania o reklamacje / zwroty 
Pytania o realizację zamówienia
Pytania o realizację zamówienia
1. Jak możemy załatwić zgłoszenie reklamacyjne?
Prosimy o wykonanie zdjęcia i opisu uszkodzenia, a następnie przesłanie na adres sklep@lampomat.pl.

Przykładowa wiadomość może wyglądać następująco.
Tytuł: Reklamacja zamówienia X.
Treść: Otrzymaliśmy uszkodzony produkt XY z zamówienia X. Załączam zdjęcia uszkodzeń. Proszę o weryfikację.



2. Czy wystarczy mailowe powiadomienie o reklamacji i odesłanie przedmiotu wraz z protokołem?
Taka forma reklamacji jest akceptowalna. Jednak wygodniejszym rozwiązaniem jest wysłanie do nas zgłoszenia na adres sklep@lampomat.pl. Wtedy gdy możemy zweryfikować reklamację zdalnie w przypadku uznania zlecimy odbiór od Państwa lub doślemy nowy element.

3. Jak można wymienić lampę?
Prosimy dokonać zwrotu i złożyć nowe zamówienie. Środki nie są przekazywane pomiędzy zamówieniami.

4. Jak wyglada procedura zwrotu?
Kupujący, który jest konsumentem (nie jest firmą) może odesłać produkt w terminie do 45 dni od doręczenia. Produkt należy dostarczyć do sklepu przed upływem 45 dnia od doręczenia. Produkty dostarczone po tym terminie nie są przyjmowane. Do przesyłki prosimy dołączyć formularz zwrotu ze strony Lampomat.pl/Druki. Ważne aby na formularz podać przynajmniej numer zamówienia i numer konta do zwrotu wpłaty. Jeżeli nie posiadają Państwo drukarki można napisać informacje na kartce. Koszt przesyłki zwrotnej ponosi kupujący. Przesyłkę należy zabezpieczyć na czas transportu. W przypadku gdy produkt zostanie zwrócony z uszkodzeniami sklep może pomniejszyć wartość produktu o koszt naprawy uszkodzeń lub wymiany uszkodzonych elementów (np. w przypadku zbicia klosza będzie to cena zakupu nowego klosza).



5. Kiedy nastąpi zwrot wpłaty?
Zwroty wpłaty następują w terminie do 14 dni kalendarzowych, we wtorki. Otrzymają Państwo zwrot w najbliższy lub kolejny wtorek po tym, jak produkt zostanie doręczony do naszego magazynu. Przyślemy powiadomienie e-mail gdy produkt do nas dotrze i gdy zlecimy zwrot wpłaty.

6. Czy istnieje możliwość wymiany w ramach reklamacji nie całej lampy, a jedynie uszkodzonego elementu?
Tak.

7. Czy w przesyłce reklamacyjnej mają się znaleźć wszystkie części produktu?
Tak.

8. Czy mogę zwrócić produkt paczkomatem?
Nie.

9. Na jaki adres mam przesłać zwrotną z lampą?
Na adres Lampomat ul. Grunwaldzka 73, 60-312 Poznań.

10. Czy uszkodzony klosz z reklamacji będzie trzeba odsyłać?
Najczęściej nie ma takiej potrzeby, np. kiedy jest to samo potłuczone szkło. Jednak w poszczególnych przypadkach, np. kiedy jest to odkształcony metalowy element, może być to konieczne. Prosimy o wysłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

11. Czy w przypadku reklamacji mam spisać z kurierem protokół szkody?
Nie jest to konieczne, jednak spisanie protokołu szkody działa na Państwa korzyść przy zgłoszeniu, ponieważ potwierdza, że otrzymali Państwo uszkodzony produkt. Na spisanie protokołu szkody mają Państwo 7 dni od doręczenia przesyłki. Skan protokołu szkody należy wysłać do nas w wiadomości e-mail.

12. Czy moge zwrócić produkt?
Tak, jeżeli zamówienie złożono na osobę prywatną lub na jednoosobową działalność gospodarczą gdzie zakup nie jest związany z wykonywaną działalnością. Oznacza to, że zwroty przyjmowane są od konsumentów.

13. Co zrobić z uszkodzoną żarówką?
Uszkodzoną żarówkę można oddać w dowolnym sklepie przy zakupie nowej żarówki, wyrzucić do pojemnika na zużyte źródła światła lub oddać do punktu zbierającego elektrośmieci.

14. Ile jest czasu na zwrot?
Na zwrot jest 45 dni kalendarzowych. Produkt należy dostarczyć do sklepu w terminie do 45 dni kalendarzowych od doręczenia.

15. Czy otrzymam zwrot wpłaty gdy nie będzie zamówionego produktu?
Tak. Wtedy zwrot środków nastąpi w ciągu jednego dnia roboczego.

16. Czy upływ wielu dni od odebrania przesyłki ma wpływ na decyzję reklamacyjną?
Tak. Jeżeli np. zgłoszą Państwo potłuczenie klosza po dwóch miesiącach od odebrania będą Państwu musieli udowodnić, że klosz został doręczony przy dostawie, a nie podczas użytkowania.

17. W jaki sposób mogę zareklamować lampę?
Prosimy o wykonanie zdjęcia i opisu uszkodzenia, a następnie przesłanie na adres sklep@lampomat.pl.

Przykładowa wiadomość może wyglądać następująco.
Tytuł: Reklamacja zamówienia X.
Treść: Otrzymaliśmy uszkodzony produkt XY z zamówienia X. Załączam zdjęcia uszkodzeń. Proszę o weryfikację.

18. Jakiej firmy kurier przyjedzie po odbiór lamp na reklamację?
Najczęściej DPD lub GLS. W przypadku palety może to być Schenker. Poinformujemy Państwa w wiadomości e-mail.

19. Czy mogę zwracane lampy odesłać własnym kurierem?
Tak.

20. Czy dodatkowo opisać paczkę reklamacyjną odbieraną kurierem Lampomat?
Nie. Kurier będzie miał etykietę.

21. Na jakim etapie jest reklamacja?
Prosimy o wysłanie zapytania na adres sklep@lampomat.pl.

22. Czy odesłać uszkodzoną lampę w przypadku reklamacji?
Taka forma reklamacji jest prawidłowa ale czasami dostępne są łatwiejsze metody. Wygodniejszym rozwiązaniem jest wysłanie do nas zgłoszenia na adres sklep@lampomat.pl. Wtedy gdy możemy zweryfikować reklamację zdalnie w przypadku uznania zlecimy odbiór od Państwa lub doślemy nowy element.

23. Jakie dane mam przesłać aby otrzymać zwrot środków?
Numer zamówienia i numer konta bankowego.

24. Czy w przypadku uszkodzenia klosza w transporcie mam odsyłać zbite kawałki szkła?
Nie.

25. Czy w przypadku zwrotu można dostarczyć lampę osobiście?
Tak. Prosimy zabrać ze sobą formularz zwrotu ze strony Lampomat.pl/Druki.

26. Czy kurier zgłoszony po odbiór lampy będzie miał ze sobą list przewozowy?
Najczęściej tak. Jeżeli nie będzie takiej możliwości, wyślemy do Państwa list przewozowy z prośbą o wydrukowanie.

27. Jak wypełnić formularz zwrotu jeżeli nie mam drukarki?
Prosimy napisać na kartce długopisem.

28. Czy mogę anulować zamówienie?
Tak. Prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na adres sklep@lampomat.pl. W wiadomości prosimy podać numer zamówienia. Jeżeli dokonywali Państwo wpłaty prosimy o podanie numeru konta do zwrotu wpłaty.

29. Ile czasu będę czekać na nową lampę w przypadku reklamacji?
To zależy od czasu oczekiwania podanego na stronie. Poinformujemy Państwa w wiadomości e-mail.

30. Kiedy otrzymam zwrot środków za odesłany produkt?
Zwroty wpłaty następują w terminie do 14 dni kalendarzowych, we wtorki. Otrzymają Państwo wtedy powiadomienie.

31. Czy mogę zgłosić reklamację przez SMS/MMS?
Nie.

32. W jaki sposób zamówić kuriera w celu nadania zwrotu?
Mogą Państwo skorzystać z punktu Pick Up lub zamówić kuriera przez strony internetowe pośredników np. epaka albo allekurier.

33. Ile zapłacę za przesyłkę ze zwracanym produktem?
To zależy od wielkości przesyłki i jej wagi. Mogą Państwo wycenić transport na stronach pośredników np. epaka lub allekurier. Przesyłki wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej mają zwykle niższą cenę, jednak transport trwa dłużej niż w przypadku firm kurierskich.

34. Czy otrzymam zwrot kosztu transportu jeżeli odeślę część zamówienia?
Tak. W przypadku gdy zwrócą Państwo tylko niektóre produkty sklep zwróci najniższy kosztu transportu.
1. Jaki byłby czas realizacji zamówienia?
Czas realizacji zamówienia zależy od czasu oczekiwania na wybrane produkty. Podajemy go pod ceną na karcie produktu oraz w mailu z informacją o przyjęciu zamówienia do realizacji.



2. Czy znany jest termin wysyłki brakującej lampy?
Termin prześlemy w mailu. Jeżeli nie otrzymali Państwo wiadomości prosimy o kontakt.

3. Czy istnieje możliwość zmiany adresu wysyłki?
Tak. Jeżeli przesyłka nie została nadana prosimy o kontakt ze sklepem. Dla nadanych przesyłek prosimy o kontakt z firmą kurierską.

4. Czy w najbliższych dniach można spodziewać się dostawy?
To zależy od podanego czasu realizacji zamówienia. Patrz pytanie numer 1.

5. Na jakim etapie jest zamówienie?
Możliwe etapy realizacji zamówienia to:
- złożone - oczekuje na wpłatę lub na przekazanie do realizacji;
- w trakcie kompletowania - oczekuje na dostawę od producenta;
- gotowe do wysłania - spakowane, czeka na wysyłkę.
- wysłane.
Stan realizacji zamówienia można sprawdzić na stronie w zakładce moje konto (link jest na dole strony). Najczęstszy status to "w trakcie kompletowania". Oznacza to, że wybrali
Państwo produkt dostępny na zamówienie i oczekujemy na jego dostawę lub wyprodukowanie przez producenta.

6. Czy możecie przesłać faktórę VAT e-mailem?
Tak. Faktura VAT wysyłana jest na adres e-mail podany w zamówieniu automatycznie, do dwóch dni roboczych od wysyłki zamówienia. W przypadku gdy nie otrzymali Państwo faktury należy sprawdzić folder ze spamem oraz powiadomieniami. Gdy jej tam nie ma prosimy o kontakt e-mail.

7. Czy otrzymam powiadomienie przed wysyłką lampy?
Tak. W momencie wysyłki produktu otrzymają Państwo wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Dostawa zajmuje najczęściej jeden dzień roboczy. Otrzymają Państwo również SMS od firmy GLS gdy kurier będzie miał paczkę wydaną do doręczenia.

8. Dlaczego na fakturze VAT widnieje zapis, iż zamówioną lampę należy opłacić przelewem, skoro zamówienie zostało opłacone?
Jest to błąd. Mogą Państwo zignorować tę informację lub prosimy o kontakt mailowy.

9. Całe zamówienie przyjdzie razem czy będą oddzielne paczki?
Najczęściej całe zamówienia wysyłane są razem. W szczególnych sytuacja możemy zlecić oddzielne wysyłki. Aby określić czy będzie taka możliwość prosimy o kontakt.

10. Czy można zmienić produkt w zamówieniu?
Tak, jeżeli zamówienie nie zostało jeszcze wysłane. Wtedy prosimy o kontakt e-mail. W mailu prosimy przysłać informację jaki produkt i ile sztuk ma być wymienione na jaki model i ile sztuk. Otrzymają Państwo zwrot nadpłaty lub numer konta do dokonania dopłaty.

12. Co zrobić gdy dostawa zaplanowana jest na czas, kiedy nie będzie mnie pod danym adresem?
Jeżeli przesyłka jest już wysłana prosimy o kontakt z firmą kurierską. W przypadku gdy firma kurierska nie umożliwi zmiany terminu doręczenia prosimy o kontakt z obsługą naszego sklepu. W przypadku gdy przesyłka nie została nadana również prosimy o kontakt z obsługą naszego sklepu.

13. Czy jest możliwość dostawy w tym tygodniu?
To zależy od podanego czasu realizacji zamówienia. Patrz pytanie numer 1.

14. Czy otrzymam zwrot różnicy w kwocie w przypadku zmiany produktu w zamówieniu?
Tak.

15. Czy w przypadku różnych terminów część zamówienia można zrealizować we wcześniejszym terminie?
To zależy od wartości zamówienia. Prosimy o kontakt z obsługą sklepu aby to ustalić.

16. Kiedy otrzymam fakturę VAT?
Faktura VAT wysyłana jest na adres e-mail podany w zamówieniu automatycznie, do dwóch dni roboczych od wysyłki zamówienia. W przypadku gdy nie otrzymali Państwo faktury należy sprawdzić folder ze spamem oraz powiadomieniami. Gdy jej tam nie ma prosimy o kontakt e-mail.

17. Czy można anulować zamówienie?
Tak. Prosimy wysłać dyspozycję anulowania na adres e-mail sklepu.

18. Czy jest możliwe, że producent przestanie produkować model, na który czekam?
Nie, kiedy produkt jest zarezerwowany.

18. Podany termin wysyłki jest ostateczny czy może nastąpić opóźnienie?
Może nastąpić opóźnienie. Wtedy poinformujemy Państwa.

19. Czy mój przelew doszedł?
Po zaksięgowaniu przelewu otrzymają Państwo wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Jeżeli nie otrzymali Państwo wiadomości, a minęły dwa dni robocze od przelewu prosimy o kontakt z obsługą sklepu.

20. Co zrobić gdy doręczono inną lampę niż zamówiono?
Prosimy wykonać zdjęcie produktu oraz zdjęcie opakowania z widocznym numerem katalogowym. Zdjęcia należy wysłać na adres sklep@lampomat.pl. Nieprawidłowy produkt odbierzemy i przyślemy właściwy.

21. Gdzie jest faktura do zamówienia?
W wiadomości e-mail. Faktura VAT wysyłana jest na adres e-mail podany w zamówieniu automatycznie, do dwóch dni roboczych od wysyłki zamówienia. W przypadku gdy nie otrzymali Państwo faktury należy sprawdzić folder ze spamem oraz powiadomieniami. Gdy jej tam nie ma prosimy o kontakt e-mail.

22. Jaki jest czas oczekiwania na dostawę?
To zależy od wybranego produktu. Czas wysyłki podajemy pod ceną, na karcie produktu, w koszyku obok nazwy produktu oraz w wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu zamówienia do realizacji. Produkty dostępne w magazynie wysyłamy w 24 godziny. Produkty dostępne na zamówienie wysyłamy w dłuższym terminie, np. 3 do 7 dni, 7 do 14 dni, 14 do 31 dni, 3 do 6 tygodni itp.



23. Zamówienie zostanie wysłane w jednej paczce czy w kilku?
To zależy od liczby i wielkości produktów.

24. Kto poniesie dodatkowy koszt wysyłki w przypadku wysyłek w kilku paczkach?
Sklep. Lub kupujący w przypadku gdy kupujący zażyczy sobie aby wysłać produkty w kilku paczkach, a nie będzie to niezbędne do realizajci zamówienia.

25. Czy otrzymam rekompensatę za opóźnienie w dostawie?
Wnioski o rekompensatę rozpatrujemy indywidualnie. Prosimy o kontakt z obsługą sklepu.

26. Kiedy będzie można odebrać produkt osobiście?
Gdy produkt będzie gotowy do odbioru osobistego w sklepie otrzymają Państwo wiadomość e-mail z potwierdzeniem.

27. Czy mogę dodać nowy produkt do mojego zamówienia?
Tak. W tym celu prosimy o wysłanie wiadomości e-mail z numerem zamówienia, liczbą i nazwą produktów, które mają być dodane.

28. Otrzymałem część zamówienia, kiedy otrzymam całość?
Termin prześlemy w mailu. Jeżeli nie otrzymali Państwo wiadomości prosimy o kontakt.

29. Czy jeśli dokonam zakupu to wysyłka będzie od razu?
To zależy od czasu wysyłki podanego na stronie produktu. W przypadku gdy zakupili Państwo produkt z informacją wysyłka 24 godziny to tak.

30. Czy mogą Państwo wysłać zamówienie później?
W indywidualnych przypadkach tak. Aby to określić prosimy o kontakt z obsługą sklepu.

31. Czy mogę zakupić produkt na osobę fizyczną, a następne otrzymać korektę i fakturę VAT na firmę?
Nie.

32. Czy faktura będzie w przesyłce?
Nie. Faktura VAT wysyłana jest na adres e-mail podany w zamówieniu automatycznie, do dwóch dni roboczych od wysyłki zamówienia. W przypadku gdy nie otrzymali Państwo faktury należy sprawdzić folder ze spamem oraz powiadomieniami. Gdy jej tam nie ma prosimy o kontakt e-mail.

33. Opłaciłem zamówienie ale według statusu widnieje jako nieopłacone, dlaczego?
Wpłata nie została jeszcze zaksięgowana na naszym rachunku lub dokonali Państwo wpłaty na nieprawidłowy numer rachunku. Czasami zdarzają się również sytuacje, gdzie kupujący przez pomyłkę złoży dwa zamówienia pod rząd i wtedy jedno ma status opłacone, a drugie oczekuje na płatność.

34. Czy mogą Państwo nie wkładać rachunku do paczki?
W paczce nie będzie rachunku.

35. Jaki jest aktualny status zamówienia?
Aktualny status zamówienia można sprawdzić na naszej stronie, w zakładce moje konto.
Możliwe statusy realizacji zamówienia to:
- złożone - oczekuje na wpłatę lub na przekazanie do realizacji;
- w trakcie kompletowania - oczekuje na dostawę od producenta;
- gotowe do wysłania - spakowane, czeka na wysyłkę.
- wysłane. 

36. Czy mogę określić, o której godzinie ma być dostawa?
To zależy od kuriera. W celu określenia godziny dostawy prosimy o kontakt bezpośrednio z kurierem w dniu doręczenia. Kierowcy ustalają sobie różne trasy w różnych miejscowościach i niektórzy z nich są bardziej elastyczni w kwestii dopasowania godziny dostawy do indywidualnego klienta, a inni mniej.
Pytania o reklamacje
Pytania o cenę 
Pytania o modyfikacje
Pytania o dodatkowe elementy i modyfikacje
1. Czy mogę liczyć na rabat na każdą lampę?
Tak. Dostępne kody rabatowe i zniżki widoczne są na stronie produktu.



2. Czy mogę liczyć na rekompensatę za długi czas reklamacji?
Tak. Prosimy o przesłanie wiadomości z opisem sytuacji na adres sklep@lampomat.pl

3. Czy mogę otrzymać wycenę z uwzględnieniem rabatu do dalszej odsprzedaży?
Tak. Prosimy o przesłanie wiadomości z liczbą produktów i numerami katalogowymi na adres sklep@lampomat.pl

4. Czy ceny na dzień dzisiejszy są takie same jak w wycenie?
Prosimy o sprawdzenie daty ważności wyceny, którą podano na dole dokumentu.

5. Jaki jest koszt wysyłki na Litwę?
Koszt wysyłki na Litwę można sprawdzić po dodaniu produktu do koszyka i wybraniu kraju dostawy Litwa.



6. Czy można otrzymać dodatkowy rabat?
Tak. Dostępne kody rabatowe i zniżki widoczne są na stronie produktu.

7. Czy otrzymam rabat przy zakupie większej liczby lamp?
Tak. Prosimy o przesłanie wiadomości z liczbą produktów i numerami katalogowymi na adres sklep@lampomat.pl

8. Czy mogę liczyć na wznowienie promocji, która została zakończona?
W niektórych przypadkach tak. Prosimy o przesłanie wiadomości z opisem sytuacji na adres sklep@lampomat.pl. Jednak nie zawsze będzie taka możliwość, np. w przypadku gdy producent podwyższył ceny.

9. Dlaczego cena lampy jest znacznie niższa niż w innych sklepach?
Oferując produkty dostępne na zamówienie nie ponosimy kosztów magazynowania przez co w niektórych przypadkach możemy sprzedawać je w niższej cenie jednak muszą Państwo zaczekać na dostawę.
1. Czy można zamówić zapasowy klosz?
Najczęściej tak, jednak nie zawsze. Niektóre marki nie sprzedają części zapasowych. W celu ustalenia czy będzie taka możliwość prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na sklep@lampomat.pl. W wiadomości prosimy o podanie numeru katalogowego lampy i nazwy producenta. Skontaktujemy się z producentem aby ustalić czy będzie taka możliwość. Jeżeli tak, podamy cenę i czas oczekiwania.

2. Czy jest możliwość dosłania jednej sztuki klosza danego modelu?
Patrz pytanie 1.

3. Czy są na stanie klosze do danej lampy?
Nie.

4. Czy lampę można pomalować w określonym kolorze?
To zależy od producenta. W celu ustalenia czy będzie taka możliwość prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na sklep@lampomat.pl. W wiadomości prosimy o podanie numeru katalogowego lampy i nazwy producenta.

5. Czy można zamówić lampę z dłuższym kablem?
To zależy od producenta. W celu ustalenia czy będzie taka możliwość prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na sklep@lampomat.pl. W wiadomości prosimy o podanie numeru katalogowego lampy i nazwy producenta.

6. Czy można wybrać kolor kabla w lampie?
To zależy od producenta. W celu ustalenia czy będzie taka możliwość prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na sklep@lampomat.pl. W wiadomości prosimy o podanie numeru katalogowego lampy i nazwy producenta.
Pytania o produkt
Pytania o produkt
Pytania o obsługę
Pytania o obsługę
1. Jaka jest barwa światła lampy LED?
Barwa światła podana jest w zakładce dane techniczne na stronie produktu, w kolumnie "Barwa światła".



2. Jaka jest grubość lampy?
Grubość lampy, jeżeli jest znana, podana jest w zakładce dane techniczne.

3. Czy reflektor 1-fazowy zadziała na szynie 3-fazowej?
Nie.

4. Jaka jest minimalna wysokość lampy?
To zależy od produktu. Prosimy skierować zapytanie na adres e-mail sklep@lampomat.pl

5. Czy żarowki mają gwarancję?
Tak.

6. Czy w opisie produktu jest podane do jakiego pomieszczenia jest przeznaczony?
Nie.

7. Czy jest taki produkt ale w innym kolorze?
To zależy od produktu. Podobne modele znajdą Państwo w zakładce podobne produkty na stronie produktu. Można również wyszukać podobne produkty wybierając daną kategorię i w filtrach, które znajdują się po lewej stronie ekranu, znaznaczyć takie cechy, które ma główny produkt. Np. kolor, liczba żarówek i materiał wykonania.

8. Czy możecie wskazać żarówki odpowiednie do danego modeul lampy?
Żarówki odpowiednie do danego modelu lampy znajdują się w zakładce żarówki na karcie produktu. Mogą Państwo również wysłać do nas wiadomość e-mail z prośbą o pomoc w dobraniu żarówek.

9. Czy możecie wysłać do mnie instrukcję montażu lampy?
Tak. Prosimy skierować zapytanie na adres e-mail sklep@lampomat.pl

10. Jak wygląda przewód od lampy?
To zależy od produktu. Najczęściej przewód jest czarny, biały lub transparentny, w oplocie z tworzywa sztucznego. Niektóre modele posiadają stylizowane przewody o strukturze przypominającej kabel od żelazka lub kabel w łańcuchu.

11. Czy można zamówić lampę w chromie?
To zależy od produktu. Jeżeli produkt dostępny jest w różnych wariantach informujemy o tym na stronie. Podobne modele znajdą Państwo w zakładce podobne produkty na stronie produktu. Można również wyszukać podobne produkty wybierając daną kategorię i w filtrach, które znajdują się po lewej stronie ekranu, zaznaczyć takie cechy, które ma główny produkt. Np. kolor, liczba żarówek i materiał wykonania.

12. Czy lampa dobrze oświetli pokój?
To zależy od następujących czynników:
- wielkość pomieszczenia;
- liczba żarówek;
- moc żarówek / moc modułu LED;
- kształt lampy;
- materiał klosza (szkło, tworzywo, tkanina).
Do oświetlenia pomieszczenia o metrażu około 20 m2 nadają się 3 - 4 tradycyjne żarówki o mocy 60 W. Wobec tego nada się lampa, której moc żarówek LED będzie stanowić odpowiednik 180 - 240 W, czyli około 30 - 40 W w LED. Warto mieć na uwadze, że klosz pochłonie trochę światła. Jeżeli wybierają Państwo lampę na żarówki to zawsze można wymienić je na mocniejsze lub słabsze, jeżeli stopień oświetlenia pokoju okaże się nieodpowiedni.

13. Czy lampa posiada możliwość ściemniania?
W przypadku produktów, które posiadają wbudowany moduł LED informacja na ten temat jest podana na karcie produktu, w zakładce dane techniczne, w kolumnie możliwość ściemniania.
W przypadku lamp na żarówki ściemniane mogą być wszystkie modele, które włączane są przyciskiem ściennym. Do tego należy posiadać żarówki LED ściemnialne oraz ściemniacz w ścianie. W przypadku lamp stojących i ściennych niektóre modele na żarówkę mogą mieć włącznik On/Off, który uniemożliwi regulację. Mogą Państwo również zastosować żarówki typu smart, które będzie można ściemniać przez aplikację. Można również wybrać żarówki o ściemnianiu tzw. "skokowym", które nie wymagają zastosowania ściemniacza w ścianie. Tego typu źródła świecą z określoną jasnością za każdym włączeniem i wyłączeniem. Np. 1 włączenie 100%, 2 włączenie 75% i 3 włączenie 50%.

14. Czy kinkiet można podłączyć bezpośrednio do przewodu w ścianie?
Kinkiety, które nie posiadają zasilacza można podłączyć bezpośrednio do instalacji w ścianie. W przypadku lamp z zasilaczem takie podłączenie też jest możliwe, ale może być kłopotliwe, ponieważ należy uwzględnić to, że zasilacz również musi być podłączony i nie może być ominięty. Dotyczy to zwłaszcza lamp LED, które pracują na obniżonym napięciu i wymagają zastosowania zasilacza. Taki zasilacz zawsze znajduje się w zestawie. Dlatego w przypadku gdy decydują się Państwo na zakup lampy LED, która podłączana jest do kontaktu i chcą Państwo podłączyć ją do instalacji w ścianie najlepiej najpierw skontaktować się z obsługą sklepu aby ustalić, czy nie będzie to kłopotliwe.

Szczegółowo pisaliśmy o tym na naszym blogu. Zapraszamy do artykułu Czy kinkiet można podłączyć do instalacji w ścianie?

15. Czy kupię lampę o współczynniku oddawania barw Ra 80?
Tak. Każda lampa oraz każda żarówka w naszej ofercie posiada współczynnik oddawania barw CRI(Ra) na poziomie min. 80. W przypadku wyższych współczynników oddawania barw informujemy o tym na stronie produktu, w zakładce dane techniczne.

16. Czy są inne warianty produktów niż widoczne na stronie?
Najczęściej nie, jednak w niektórych przypadkach tak. Aby to określić prosimy o wysłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

17. Czy można otrzymać dodatkowe zdjęcia produktów?
Najczęściej wszystkie zdjęcia, którymi dysponujemy widoczne są na stronie produktu. Gdy produkt znajduje się w naszym magazynie pracownik może wykonać dla Państwa dodatkowe zdjęcia, jeżeli będzie to możliwe (np. nie będzie to możliwe w przypadku złożonych żyrandoli, które są przechowywane w kartonie rozmontowane na części). W przypadku gdy produkt nie znajduje się w naszym magazynie możemy wysłać zapytanie do producenta z prośbą o przesłanie zdjęć i tutaj sytuacja wygląda podobnie.

18. Jakie żarówki pasują do lampy?
Informacja o tym, jakie żarówki pasują do lampy podana jest na stronie produktu, w zakładce dane techniczne, w kolumnie trzonek. Propozycja kompatybilnych żarówek, które można dokupić znajduje się w zakładce żarówki.

19. Jaka jest długość kabla?
Długość kabla powinna być podana na rysunku technicznym lub w zakładce parametry techniczne. W przypadku braku tej informacji prosimy o wysłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

20. Czy lampa jest w środku złota?
Kolor wnętrza lampy powinien być widoczny na zdjęciu. Czasami prezentujemy zdjęcie produktu z włączonym światłem, co może sugerować, że wnętrze jest złote. Jeżeli nie mają Państwo pewności prosimy o wysłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

21. Jak znaleźć lampy z tej samej kolekcji?
Lampy z tej samej serii znaleźć można w zakładce podobne produkty. Mogą Państwo również wybrać odpowiednią kategorię na górze strony (np. lampy ścienne). Następnie w filtrach, które znajdują się po lewej stronie, należy zaznaczyć cechy wspólne, np. materiał szkło, kolor czarny, kształt okrągły.



22. Czy po montażu klosze można ściągnąć?
To zależy od produktu. W większości przypadków tak, jednak nie zawsze.

23. Czy zasilanie szynoprzewodu powinno znaleźć się na końcu szyny?
Zasilanie szynoprzewodu może znaleźć się na końcu szyny, ale może być również zamontowane w środku. Niektórzy producenci oferują łącznik z zasilaniem. W przypadku braku takiego elementu w ofercie należy wybrać zwykły łącznik i do niego doprowadzić podłączenie. Szynoprzewód należy rozciąć na dwa elementy i pomiędzy nimi zastosować łącznik.

24. Czy reflektory i szynoprzewody od różnych producentów pasują do siebie?
Nie.



25. Czy do lampy potrzebny jest zasilacz?
Do lamp przeznaczonych do żarówek o napięciu 12V (G4, GU5.3, AR111) wymagane jest zastosowanie zasilacza 12V. W przypadku gdy zasilacz jest potrzebny taką informację podajemy na stronie.

26. Jaki jest kolor lampy?
Kolor podany jest w zakładce parametry techniczne. W przypadku braku tej informacji prosimy o wysłanie zapytania na adres sklep@lampomat.pl.

27. Czy w ofercie są zasilacze do lamp?
Nie.

28. Czy mogą otrzymać kontakt do producenta?
Tak.

29. Czy mogę otrzymać rzeczywiste zdjęcia lampy?
Najczęściej wszystkie zdjęcia, którymi dysponujemy widoczne są na stronie produktu. Gdy produkt znajduje się w naszym magazynie pracownik może wykonać dla Państwa dodatkowe zdjęcia, jeżeli będzie to możliwe (np. nie będzie to możliwe w przypadku złożonych żyrandoli, które są przechowywane w kartonie rozmontowane na części). W przypadku gdy produkt nie znajduje się w naszym magazynie możemy wysłać zapytanie do producenta z prośbą o przesłanie zdjęć i tutaj sytuacja wygląda podobnie.

30. Czy lampa posiada czujnik zmierzchu?
W przypadku gdy produkt posiada czujnik zmierzchu informujemy o tym na stronie produktu. Lampy zewnętrzne wyposażone w czujnik ruchu zawsze mają również czujnik zmierzchu.

31. Czy żarówki można ściemniać?
Nie oferujemy żarówek ściemnialnych. Jednak jest taka możliwość. Można ściemniać żarówki LED ściemnialne (dimmable) lub dowolne żarówki halogenowe.

Przygotowaliśmy dla Państwa wpis na blogu, w którym szczegółowo odpowiadamy na pytanie "Czy żarówki można ściemniać?".

32. Czy kabel od lampy można schować w puszce?
Tak.

33. Czy prześlecie mi linki do lamp podobnych do tej, której szukam?
Tak, prosimy o przesłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

34. Czy szynoprzewody można zamontować do sufitu bez dodatkowych mocowań?
Tak.

35. Czy w ofercie są czarne żarówki
Tak.

36. Czy oferujecie żarówki ściemnialne?
Nie.

37. Czy mogę otrzymać deklarację zgodności CE lampy?
Tak, prosimy o przesłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.
1. W jakich godzinach jest czynny sklep?
Od 8:00 do 16:00 w dni robocze oraz od 10:00 do 13:00 w soboty.

2. Czy zamówienia można dokonać przez e-mail?
Tak. Prosimy o podanie numeru katalogowego i liczby produktów, a także danych odbiorcy (imię i nazwisko, numer telefonu, adres wysyłki). Jeżeli życzą sobie Państwo otrzymać fakturę prosimy o przesłanie danych do faktury.

3. Czy czas wysyłki wyniesie 3 do 6 tygodni?
Jeżeli taka informacja widnieje na stronie to jest na to duża szansa.

4. Czy możecie wysłać produkt do paczkomatu?
Nie.

5. Co zrobić, gdy nie wpisano kodu rabatowego przy zakupie?
Prosimy o wysłanie wiadomości z kodem i wyjaśnieniem na sklep@lampomat.pl.

6. Czy można przywrócić anulowane zamówienie?
To zależy. Prosimy o przesłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

7. Czy przy zamówieniu przez e-mail mogę skorzystać z kodu rabatowego podanego na stronie?
Prosimy o wysłanie wiadomości z kodem na sklep@lampomat.pl.

8. Jak skorzystać z kodu rabatowego?
Kod rabatowy należy wpisać w koszyku. Nad przyciskiem "Zamawiam", który znajduje się po prawej stronie koszyka, widnieje pole "Mam kupon rabatowy". Należy zaznaczyć to pole i wpisać prawidłowy kod, a następnie kliknąć użyj. W przypadku gdy kod jest aktywny i dodany produkt spełnia warunki do objęcia rabatem cena zostanie obniżona. W przypadku gdy kod nie działa prosimy o sprawdzenie czy jest wpisany prawidłowo lub czy produkt nie jest już objęty promocją.



9. Czy przy odbiorze osobistym w sklepie Lampomat produkty będą szybciej?
Po dostawie na nasz magazyn produkty sprawdzamy i wysyłamy zwykle tego samego dnia, a kolejnego dnia roboczego są już u Państwa. Przy odbiorze osobistym produkty mogą być 1 dzień szybciej.

10. Czy zamówienie można odebrać osobiście?
Tak.

11. Czy można przyspieszyć czas wysyłki?
Nie.

12. Czy mogą skorzystać ze zniżki podanej na stronie Pewny Termin Wysyłki?
Tak. W celu skorzystania ze zniżki prosimy o zapoznanie się z regulaminem akcji i wysłanie wniosku.

13. Czy moje zamówienie dotrze przed Świętami?
To pytanie często otrzymujemy od kupujących w grudniu. Aby to określić prosimy sprawdzić czas wysyłki podany na stronie. Gdy maksymalny termin oczekiwania zbiega się z okresem Świątecznym jest szansa, że zamówienie nie dotrze przed Świętami. Dodatkowo w okresie końcoworocznym i na początku stycznia nasi dostawcy często wprowadzają przerwy w pracy oraz przerwy na inwentury końcoworoczne co może spowodować wydłużenie dostaw zamówień, których termin realizacji przypada na koniec grudnia lub początek stycznia.

14. Czy można złożyć zamówienie telefonicznie?
Tak.

15. Czy ktoś sprawdza lampy przed wysyłką?
Tak.



16. Czy mogę otrzymać fakturę zaliczkową do przedpłaty?
Tak. Prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na sklep@lampomat.pl.

17. Jakie dane mam podać do zamówienia?
Adres e-mail (jeżeli Państwo posiadają), imię i nazwisko, adres wysyłki, numer telefonu dla kuriera. W przypadku zamówienia na fakturę potrzebne będą również dane do faktury.

18. Czy pomożecie dobrać żarówki?
Tak. Prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na sklep@lampomat.pl.

19. Czy mogę kupić lampę na miejscu w sklepie?
Tak. Jednak prosimy mieć na uwadzę, że ekspozycja w sklepie jest ograniczona, a znaczna większość produktów znajduje się na stronie internetowej dlatego polecamy składać zamówienie przez sklep internetowy.

20. Czy wysyłacie za granicę?
Tak.

21. Jak złożyć zamówienie?
Zamówienie można złożyć przez stronę internetową, a także telefonicznie lub przez wiadomość e-mail.

22. Jak złożyć zamówienie z wysyłką za granicę?
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym poradnikiem na stronie Shipping Abroad.

Pytania o dostępność i stan
Pytania o dostępność i stan
 
1. Czy lampa jest dostępna w określonej liczbie sztuk?
W przypadku gdy produkt dostępny jest w naszym magazynie na stronie produktu widnieje informacja o wysyłce w 24 godziny. Wtedy liczba sztuk dostępnych w naszym magazynie z wysyłką 24h widoczna jest obok terminu wysyłki. W przypadku zamówienia większej liczby sztuk produkty sprowadzimy na zamówienie od producenta.



2. Czy lampa jest dostępna?
Większość produktów widoczna w sklepie internetowym dostępna jest na zamówienie. Lampy sprowadzamy bezpośrednio od producenta. Zdarzają się sytuacje, gdzie produkt został wycofany z oferty producenta, ale dalej widnieje na naszej stronie. Wtedy informujemy o tym po zakupie.

3. Jeśli produkt jest dostępny, jak długo zajmie jego dostarczenie?
W przypadku gdy produkt znajduje się w naszym magazynie wysyłka następuje w ciągu 24 godzin. Doręczenie do Państwa przez firmę kurierską zajmuje zwykle jeden dzień roboczy. Zamówienia złożone do godziny 13:00 najczęściej wysyłamy w ten sam dzień i kolejnego dnia są już u Państwa.

W przypadku produktów dostępnych na zamówienie obowiązuje czas wysyłki podany na karcie produktu, w obszarze pod ceną. Są to dni kalendarzowe.

4. Czy lampa będzie w najbliższym czasie dostępna?
To zależy od producenta. Prosimy o wysłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

5. Czy są na stanie lampy w kolorze brązu?
Nie. Lampy w tym kolorze są dostępne na zamówienie od producenta.

6. Czy dany model lampy został całkowicie wycofany z produkcji?
To zależy od producenta. Prosimy o wysłanie zapytania na sklep@lampomat.pl.

7. Czy lampa jest w magazynie Lampomat?
W przypadku gdy produkt dostępny jest w naszym magazynie na stronie produktu widnieje informacja o wysyłce w 24 godziny. Wtedy liczba sztuk dostępnych w naszym magazynie z wysyłką 24h widoczna jest obok terminu wysyłki.



8. Ile sztuk danej lampy jest w magazynie Lampomat?
Wtedy liczba sztuk dostępnych w naszym magazynie z wysyłką 24h widoczna jest obok terminu wysyłki na stronie produktu.

9. Lampy są dostępne na magazynie czy trzeba je sprowadzać?
Większość produktów widoczna w sklepie internetowym dostępna jest na zamówienie. W przypadku gdy produkt dostępny jest w naszym magazynie na stronie produktu widnieje informacja o wysyłce w 24 godziny. Wtedy liczba sztuk dostępnych w naszym magazynie z wysyłką 24h widoczna jest obok terminu wysyłki.
 




do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium