Jak skorzystać z gwarancji na lampy i inne produkty
Każdy produkt oferowany przez nasz sklep objęty jest gwarancją. Gwarancji dobrowolnie udziela producent na określony czas. Gwarancja obejmuje wszystkie wady, które ujawniły się mimo tego, że produkt w okresie przez nią objętym był użytkowany w sposób prawidłowy i zgodny z przeznaczeniem. Na jej podstawie nasz sklep zobowiązuje się do naprawy lub wymiany produktu, a w przypadku gdy nie jest to możliwe, do zwrotu wpłaty, na rzecz kupującego.
W tym artykule wyjaśnimy:
- Jaki jest czas gwarancji na lampy w sklepie Lampomat;
- Co to jest wada powstała z przyczyn tkwiących w sprzedawanym przedmiocie;
- Jakie zgłoszenia nie zostaną objęte gwarancją;
- W jaki sposób i do kogo kupujący ma przesłać zgłoszenie reklamacyjne;
- Jakie dokumenty są potrzebne aby gwarancja była aktywna.
Czas gwarancji na lampy
Okres gwarancji podany jest w sklepie Lampomat na stronie każdego produktu, w dwóch miejscach. Czas gwarancji podajemy w sekcji pod ceną produktu, a także w zakładce dane techniczne.
W przypadku większości produktów jest to dwa lata. Niektóre żarówki objęte są gwarancją, która wynosi rok. Przy modelach najlepszej jakości producenci zapewniają 3 lata lub 5 lat gwarancji.
Czym jest wada powstała z przyczyn tkwiących w sprzedawanym przedmiocie
Jest to wada powstała nie z winy kupującego, która ujawniła się mimo tego, że produkt w okresie objętym gwarancją był użytkowany w sposób prawidłowy i zgodny z przeznaczeniem.
Przykłady:
- Moduł LED po roku przestał świecić lub przestała świecić jego część;
- Żarówka miga;
- Przestał działać ściemniacz do lampy;
- Przestała działać kamera w lampie wyposażonej w kamerę;
- Woda dostała się do lampy zewnętrznej, która była prawidłowo zamontowana;
- Czujnik zmierzchu w lampie przestał działać i produkt cały czas świeci.
Jakie zgłoszenia nie zostaną objęte gwarancją
Zgłoszenia, w których wada produktu powstała z winy kupującego, tj. nieprawidłowego użytkowania lub użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem.
Przykłady:
- Zamontowanie lampy bez uszczelnienia w miejscu narażonym na kontakt z wodą (np. poza budynkiem lub w łazience);
- Umieszczenie żarówki o mocy 100W w lampie, która dopuszcza zastosowanie żarówki o mocy maksymalnej 60W;
- Wymiana elementu produktu lub przebudowa produktu we własnym zakresie;
- Zbicie klosza podczas czyszczenia;
- Wygięcie lampy po przewróceniu w domu.
W jaki sposób i do kogo kupujący ma przesłać zgłoszenie reklamacyjne
Zgłoszenia reklamacyjne prosimy kierować na adres e-mail sklep@lampomat.pl. Do zgłoszenia prosimy dołączyć formularz reklamacji ze strony Druki do pobrania. Jeżeli wadę produktu widać na zdjęciu (np. część modułu LED przestała świecić) prosimy o dołączenie zdjęcia. Można też dołączyć film, jeżeli jest to konieczne. Wtedy będziemy mogli potwierdzić wadę zdalnie, dzięki temu potrwa to szybciej i nie będzie trzeba odsyłać lampy do weryfikacji.
Poniżej prezentujemy wzór, jak może wyglądać zgłoszenie reklamacyjne wysłane do nas w wiadomości e-mail.
Jakie dokumenty są potrzebne aby gwarancja była aktywna
W naszym sklepie wystarczy, że posiadają Państwo numer zamówienia. Jeżeli jednak ta informacja się nie zachowała, to na podstawie danych (imię, nazwisko, adres wysyłki, adres e-mail) w systemie wyszukamy Państwa zamówienie. Będzie tam również zapisana data sprzedaży oraz wystawiony rachunek (który możemy ponownie przysłać). Jeżeli istnieje taka potrzeba można zachować dowód zakupu, który w wersji elektronicznej otrzymają Państwo w momencie wysyłki zamówienia.
Wskazówka dla Ciebie. Już teraz zacznij oglądać nasz niezrównany kanał na YouTube. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych poradników, filmy z prezentacją produktów i dobre rady w aranżacji wnętrz. Dzięki temu zakupy oświetlenia przeprowadzisz łatwo i dokonasz dobrego wyboru.
Kamil
Wreszcie prosty poradnik, który wszystko wyjaśnia normalnym językiem, bez zbędnego urzędowego bełkotu.
Lampomat
@Kamil, super, cieszymy się, że tak uważasz.